Ce fac dacă am nevoie de contacele unei companii?… Mă uit pe yp.md. Ce fac dacă am nevoie de mai multe informaţii despre unele companii?… Mă duc până-n deal la MOLDEXPO. O expoziţie md care vrea să ne lumineze despre noii şmecheri apăruţi pe piaţă, ori despre şmecherii care deja au reuşit să mai şi rateze câte ceva şi cred că expoziţia moldavă îi va salva…

Dar, să revenim la cele importante. În perioada dintre 4 şi 7 noiembrie, se va desfăşura Expoziţia Internaţională Specializată de produse şi servicii publicitare, tehnologii in relaţiile cu publicul, ediţia a XI-a. Iat-aşa. Vor participa muulte companii (care se cosideră aşi în ale promovării), şi care vor avea menirea să prezinte vizitatorilor NOI modalităţi de a promova companiile. Sper că aşa şi va fi, pentru că, mai ales în ultimul timp, numai când “admiri” publicitatea stradală, te ia groaza cu tot cu palarie! Şi-apoi stau şi ma gândesc… ORI oamenii ăştia n-au deloc bani, ORI li s-au epuizat coplet ideile, ORI nu-şi cunosc publicul, ORI îi doare-n cot de ceea ce fac…etc. Anul trecut la această expoziţie au luat parte 80 de companii din Moldova, Ucraina şi România. 39 la sută din expozanţi au reprezentat agenţii de reclamă, care au expus diferite produse publicitare, echipamente pentru tipar format mare, pentru gravare, decupări cu laser, precum şi servicii de design, realizare şi amplasare a reclamei exterioare; 31 la sută au prezentat suveniruri publicitare şi materiale promoţionale; 13% – tipografii şi servicii tipografice; 15% – mijloace de informare în masă; 4% – fotografii publicitare; 4% – servicii de confecţionare a cardurilor de plastic. Aceste cifre pun în evidenţă o tendinţă dominantă în domeniul publicitar – cea de minimizare a eficienţei reclamei tradiţionale şi a căilor şablonarde de abordare a ei.
Ceea ce îmi place la expoziţiile astea este că înainte de a îcheia vreun contract de colaborare cu vreo companie, poţi să “guşti” din ceea ce face la expoziţie, ca să iai o decizie corectă…să nu fii cu ochii legaţi. Da’, dacă ar mai avea şi doriiiinţă moldovenii de a învăţa şi de a se perfecţiona… am avea şi publicitate calitativă, cel puţin.